woensdag, maart 23, 2005

Naar de zoo

Voor de papa was het al 'eeuwen' geleden, de mama was er eigenlijk nog maar pas op bezoek geweest met de school en voor Marthe was het zeker de eerste keer. Op zaterdag 19 maart trokken we met de trein naar Antwerpen om een bezoek te brengen aan de zoo.
Ik herinner me de zoo uit mijn kindertijd als iets groot en fantastisch. De chimpansees zaten toen vooraan en je kon nog koekjes geven aan de olifanten, die ze met hun natte slurf van je handjes ritsten en in hun mond staken. De slangen en al die andere prehistorische toestanden vond ik angstaanjagend en vies.
Nu leek de zoo veel kleiner dan ze was in mijn gedachten. Het leek ook alsof er veel minder dieren waren dan toendertijd en dat blijkt zelfs waar te zijn. Uiteindelijk blijkt de Antwerpse zoo niet zo'n mega-dierentuin te zijn, zeker niet als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Burgers Zoo in Nederland waar wij een paar jaar geleden nog naartoe zijn geweest.
Maar niet getreurd, wij hebben ons geen seconde verveeld, alleen al de treinreis op zich is altijd leuk.

De kids bij de giraffen:



Geen opmerkingen: